2de Algemene Ledenvergadering 14-12-2023

Er was een goede opkomst, ruim 22 leden en nog eens een handvol niet-leden kwamen af op de oproep van WoonSpraak om te vergaderen over de toekomst. Het bestuur van WoonSpraak was daar van te voren al blij mee, maar dan is het nog maar een getal op papier. In het echt was het een grote opkomst en was de zaal goed gevuld. Na een inleiding van onze voorzitter Marlène Clarck, kreeg eerst Hanneke Burg-Wilms (manager wonen & beheer bij SSW) het woord en sprak namens Woonstichting SSW. Zij had het over de fusie, stand van zaken en wat dit o.a. betekende voor alle mensen van SSW. En stond de nieuwe naam centraal: Woongroen. Onder die naam willen beide partijen (Woongoed Zeist/Woonstichting SSW) verder werken. Na Hanneke was het de beurt aan de adviseur in de fusie van Stade Advies, Erik Vermathen.

Erik Vermathen van Stade-Advies.nl in actie bij de flip-over tijdens het nadenken over de toekomst van WoonSpraak.

En Erik is niet alleen een goede verteller, ook luisteren kan hij erg goed. Iedereen kwam aan de beurt en soms moest hij een beetje streng zijn omdat het onderwerp teveel ging over de communicatie tussen huurder en verhuurder, maar aan het einde van het betoog waren er heel veel bruikbare gedachtes ingebracht. WoonSpraak heeft een oud jasje, de notulen stammen uit het jaar 1999 en zijn voor het laatst veranderd in 2005. Een heel ander bestuur stond destijds aan het roer, en het huidige bestuur vind net als de leden van WoonSpraak dat het in de nabije toekomst anders moet. En het zou zo maar kunnen zijn dat de bewonerscommissies het meer voor het zeggen krijgen dan voor de leden nu het geval is. Het argument is dat de bewonerscommissies dichter bij de huurder staan en WoonSpraak met deze groepen veel meer kan doen voor de individuele huurder. Een eerdere vergadering met alleen bewonerscommissies had eenzelfde uitkomst. WoonSpraak is hier erg blij mee! En gaat dan ook verder werken aan een concrete invulling van de wens. Hartelijk dank allemaal voor de constructieve avond! Het was erg leuk iedereen weer een keer te ontmoeten.

35 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts